ERZURUM OLUR İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri

18/11/2012 tarihli ve 28471 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliği ve 20/09/2015 tarihli ve 29481 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik doğrultusunda birimin görevleri şunlardır: 

BİLGİ İŞLEM VE EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ

 

MADDE 17 - (1) Bilgi işlem ve eğitim teknolojilerine ilişkin hizmetler aşağıda belirtilmiştir:

a) Öğretim programlarını teknik yönden izlemek ve sonuçlarını değerlendirmek.

b) Eğitim faaliyetlerinin iyileştirilmesine yönelik teknik çözümlere ve yerel ihtiyaçlara dayalı uygulama projeleri geliştirmek ve yürütmek.

c) Yenilikçi eğitim ve teknoloji destekli eğitim uygulamaları için yenilikçi çözümler hedefleyen proje ve araştırmalarda birimlere ve resmi ve özel kurumlara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ç) İlgili birimler ile işbirliği içinde proje ve araştırma sonuçlarının yeni uygulamalara yön vererek sürdürülebilir iş süreçlerine dönüşümünü sağlamak.

d) Eğitim araç ve ortam standartlarının uygunluk testlerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

e) Uzaktan eğitim ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek.

f) Eğitim bilişim ağını işletmek ve geliştirmek, erişim ve paylaşım yetkilerini yönetmek.

g) Tedarikçilerin eğitim materyalleri ve e-içerik projelerini incelemek ve değerlendirmek.

ğ) Eğitim teknolojileriyle ilgili bütçe ve yatırım planlamalarını yapmak.

h) Bilişime ilişkin Bakanlık ve diğer birim projelerine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ı) Kamu bilişim standartlarına uygun çözümler üretmek.

i) Haberleşme, veri ve bilgi güvenliğini sağlamak.

j) Eğitim bilişim ağının kullanımının yaygınlaştırılmasını sağlamak.

k) Bilişim hizmetlerine ve internet sayfalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

l) Elektronik imza ve elektronik belge uygulamalarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

m) Bilgi işlem ve otomasyon ihtiyacının karşılanmasına destek sağlamak ve işletimini yapmak.

n) İstatistikî verilerin saklanmasına ilişkin teknik iş ve işlemleri yürütmek.

o) Çağrı sistemleri kurulmasına ve işletilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

ö) Fatih projesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.

 

ALT BİRİMLER, SORUMLU ŞUBE MÜDÜRÜ VE PERSONEL BİLGİLERİ

        Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Bölümü

 

 

 

 

Yusuf SEVCİ

-  Şube Müdürü

Telefon

: 0 (442) 841 22 05-06

 

  E-Posta

: olur25@meb.gov.tr

 

 

Adres 

: Cumhuriyet Caddesi No 35/1 Olur ERZURUM

 

 

 

 

        Fatih Projesi 

 

 

 

 

Oğuzhan DÜZGÜN

-  Bilgisayar  Öğretmeni - Fatih Projesi Eğitmeni/ İlçe Koordinatörü 

Telefon

: 04428161391 - 03 - 04

 

 

E-Posta

: oltu25@meb.gov.tr

 

 

Adres

: Karabekir Mah. Cumhuriyet Blv. 43/1 Hükümet Konağı Kat-2 OLTU / ERZURUM

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       MEBBİS

 

 

 

 

Okan KOZ

-  Memur - MEBBİS İlçe Yöneticisi 

Telefon

: 0 (442) 841 22 05-06

 

 

E-Posta

: olur25@meb.gov.tr

 

 

Adres

: Cumhuriyet Caddesi No 35/1 Olur ERZURUM

 

 

 

 

 

01 TEMMUZ - 31 ARALIK 2022 TARİHLERİ ARASINDA GÖREVLENDİRİLEN FATİH PROJESİ EĞİTMENLERİ GÖREVLENDİRME VE ÇALIŞMA ESASLARI

 

1. İl/İlçe millî eğitim müdürlüklerine görevlendirilen öğretmenler, görevlendirildikleri il millî eğitim müdürlüklerinin FATİH Projesi'nden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü sorumluluğunda çalışacaklardır.

2. İl/İlçe millî eğitim müdürlüklerine görevlendirilen öğretmenlere; eğitimlere hazırlık, planlama, yürütme faaliyetleri için il/ilçe millî eğitim müdürlükleri tarafından uygun çalışma ortamı sağlanacaktır.

3. Görevlendirilen öğretmenler sorumlu oldukları birimin mesai saatlerine tabidirler ve yıllık izinleri görev yaptıkları birimlerin çalışma esasları doğrultusunda belirlenir. Mesai saatleri içerisinde yapılan FATİH Projesi kapsamındaki eğitim ve rehberlik faaliyetlerinde, faaliyet onayında belirtilen saatler doğrultusunda çalışacaklardır.

4. İl millî eğitim müdürlükleri tarafından, görevlendirilen öğretmenlere ilçe sorumlulukları eşit şekilde dağıtılacaktır.

5. Büyükşehir olan illerde görevlendirilen öğretmenler içerisinden en fazla 2 kişiye BT il koordinatörü yardımcısı görevi verilebilecektir.

6. Görevlendirilen öğretmenlere, mesai saatleri içerisinde yapılan hizmetiçi eğitim faaliyetleri için ayrıca ek ders ücreti ödenmeyecektir. Bu öğretmenler tarafından verilebilecek FATİH Projesi eğitimi başka bir eğitim görevlisine ek ders ücreti karşılığı verilmeyecektir.

7. Görevlendirilen öğretmenler öncelikle sorumlu oldukları ilçelerdeki FATİH Projesi kapsamındaki okulların eğitim ve rehberlik faaliyetini yürüteceklerdir. Her eğitmen ayda en az 2 Proje eğitimi yürütecektir.

8. Görevlendirilen öğretmenler eğitim ve rehberlik faaliyetleri dışındaki zamanlarda FATİH Projesi bileşenleri kapsamında verilecek görevleri yürüteceklerdir.

9. Bilişim Teknolojileri İl Koordinatörü, FATİH Projesi kapsamında yapılacak olan eğitim ve rehberlik faaliyetlerinin planlanması, uygulanması ve proje bileşenleri kapsamındaki işlerin yürütülmesine yönelik koordinasyonu bağlı bulunduğu müdür yardımcısı/şube müdürü sorumluluğunda sağlar.

10. Bakanlık Makamından alınan onayla görevlendirilen öğretmenlere Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından tanımlanan FATİH Projesi kapsamındaki görevler dışında başka görev verilmez.

11. Görevlendirilen öğretmenlerin görevleri süresince yürüttüğü faaliyetlerle ilgili performansları, sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü, hizmetiçi eğitimden sorumlu müdür yardımcısı/şube müdürü, maarif müfettişi ve bilişim teknolojileri il koordinatöründen oluşan komisyon tarafından değerlendirilir. Yapılan değerlendirme sonunda yeterli performansı gösteremediği anlaşılan öğretmenlerin görevlendirilmemesi gerekçeleriyle birlikte teklif edilir.

 

 

BİLGİSAYAR VE AĞ SİSTEMLERİ(MEBBİS) YÖNETİCİLERİ GÖREVLERİ

MADDE 8 - (1) Bakanlık Merkez Teşkilat Birimleri MEBBİS Yöneticisi Başkanlığa bağlı olarak çalışır. Bakanlık bilişim ve otomasyon sistemleri üzerinde, problem çözme, rehberlik ve danışmanlık gibi işleri yürütür.

(2) İl MEBBİS Yöneticisi Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri il müdür yardımcısı/şube müdürüne bağlı olarak Bilgi İşlem ve Eğitim Teknolojileri Şubesinde birim yöneticisi olarak görev yapar. İlçe MEBBİS Yöneticileri İl MEBBİS Yöneticilerine bağlı olarak iş ve işlemlerini yürütür.

(3) İl Milli Eğitim Müdürü tarafından, il merkezlerinde MEBBİS İl Yöneticileri arasından il ve ilçede sistem üzerinde yapılacak çalışmalara yönelik faaliyetleri organize etmek üzere, bir Koordinatör MEBBİS İl Yöneticisi seçilir. Seçilen Koordinatör MEBBİS Yöneticisi her yılın başında Başkanlığa resmi yollardan bildirilir.

(4) MEBBİS İl/İlçe Yöneticisi;

a) Bakanlığın ilgili birimleri ile il/ilçe milli eğitim müdürü veya onun görevlendireceği il müdür yardımcısı/şube müdürüne, yapılan çalışmalar ile ilgili bilgi vererek etkin bir koordinasyon kurar. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün yönetim toplantılarında amirinin talepleri doğrultusunda birimin çalışmaları ile ilgili bilgi verir.

b) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesindeki şubelere, bürolara, kurumlara, okullara veya personele bu yetkilerin güvenli bir şekilde paylaştırılması, sistem üzerinden takibi ve yetki devri işlemlerini yürütür.

c) Sistem üzerinde tespit ettiği mevzuata aykırı şekilde veri girişi yapan, güvenlik tehdidi oluşturan, gizlilik ihlalini bozan kurum veya personel hakkında Bakanlığın ilgili birimleri ile ilgili ilin denetim birimine resmi olarak bilgi verip ilgililer hakkında yasal işlemlerin başlatılmasını sağlar.

ç) Bakanlık otomasyon sistemleri ile bunların illerdeki donanımlarının sağlıklı ve sorunsuz bir şekilde çalışması için gerekli önlemleri alıp, kullanıcıları bilgilendirir. Sistemin güvenliğinin sağlanmasından sorumludur.

d) Bilgi ve Sistem Güvenliği Yönergesine göre çalışmalarını yürütür.

e) Sorunlara anında müdahale etmek ve sistemin yeni teknolojilere uyumunun sağlanması hususlarında Bakanlığın ilgili birimlerine öneriler sunar. Sistemin güvenli bir şekilde çalışmasını, yazılım ve iletişim alt yapısının sürekli çalışabilirliğini sağlar.

f) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerindeki sistem odasından sorumludur.

g) İl/ilçe/okul ve kurumların internet sayfaları için teknik destek sağlar. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin internet sayfalarındaki güncellemeleri takip ve koordine ederek teknik destek işlemlerini yürütür veya ilçe adına yetkilendirdiği personel ya da birimler tarafından yürütülmesini sağlar.

ğ) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin internet sayfası, kurumsal e-posta, e-imza, DYS gibi portallarının il yöneticisidir. İl/İlçe DYS sorumlusu MEBBİS Yöneticisinden farklı bir personel ise bu personel, MEBBİS Yöneticisinin koordinasyonunda görevini yürütür. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde yer alan yazılım, ağ, güvenlik, e-posta, antivirüs, DYS gibi iş ve işlemleri ile ilgili sorunları tespit ederek çözümler üretir. Birimi ile ilgili DYS işlemlerinde birim personeli ile şube müdürü arasında yer alır. TEFBİS projesinde şifre işlemleri haricinde diğer iş ve işlemleri harcama işlerini yürüten şubelere devreder. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerin internet, intranet ve diğer ağ bağlantılarını kontrol ederek arıza veya problem durumunda acilen ilgili birimlerle irtibata geçerek sorunların giderilmesini sağlar.

h) Yıl sonunda ihtiyaç analizleri yaparak birimin yıllık çalışma planlarını her yılın ilk ayı başında İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü onayına sunar. Bu çalışmalara uygun Kamu Hizmet Standardını hazırlar ve günceller.

ı) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde Bakanlık Bilişim Sistemleri ile ilgili sorun alanları ve önerilerini "Yıl Sonu Değerlendirme Raporu" olarak tanzim eder ve bunu İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ile Başkanlığa elektronik ortamda gönderir. Gönderilecek rapor şablonu ve elektronik rapor formu Başkanlık tarafından hazırlanarak kullanıma sunulur.

i) İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin bilişim teknolojileri ekipman ihtiyacını belirler ve İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bildirir. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne alınacak bilişim teknolojileri ekipmanlarının teknik şartnamesinin hazırlanmasında ve muayene kabul komisyonunda görev yapar.

j) Atama, yer değiştirme, inha işlemlerinde ve il/ilçe düzeyinde düzenlenen merkezi ve yerel sınavların komisyonlarında, MEBBİS İl/İlçe Yöneticisi olarak görev alır.

k) Sistem üzerinde yaşanabilecek sorunlarda destek, rehberlik gibi hizmetleri sağlar. Yetkililere sistem üzerinden yetki düzenlemesi iş ve işlemlerini yürütür.

l) Bakanlık otomasyon sistemleri veya daha önce katıldıkları eğitimler ve seminerler sonucunda, uzmanlaştıkları alanlarda kendi birim ve Milli Eğitim Müdürlüğü personelleri başta olmak üzere il/ilçe personeline ihtiyaç duyulması durumunda hizmetiçi eğitim faaliyetleri düzenler.

m) Bakanlığın yeni otomasyon programlarının tanıtımı, kullanımı, yetki ve sorumlulukları ile ilgili toplantılar yapar.

n) Teknolojide yaşanan gelişmeleri yakından takip ederek, sahip olduğu bilgiyi sürekli olarak günceller. Bu amaçla, yerine getirmekle yükümlü olduğu görevi aksatmayacak şekilde çalışma alanlarıyla ilgili hizmetiçi eğitim faaliyetlerine ve diğer organizasyonlara katılır. Görev tanımlarıyla ile ilgili diğer birimlerle koordinasyonu sağlar ve uygulamada çıkan sorunları gidermeye yönelik tedbirler alır.

o) Sistem üzerinde meydana gelen olumsuz durumlarda Bakanlığın ilgili birimlerine bilgi vererek gerekli önlemleri alır. Başkanlık tarafından sistem üzerinde verilen talimatları, çalışmaları uygular. Otomasyon sistemlerinin çalışma durumları ile ilgili yetkililerle bilgi alışverişinde bulunur.

ö) Bilgi işlem sistemlerinin yönetiminde herhangi bir bilgiye sahip personelin görevden ayrılması veya görev yerinin değiştirilmesi durumunda personelin bağlı olduğu birim tarafından haber verilmesi koşulu ile ilgilinin sahip olduğu tüm sistem kullanıcıları ve/veya parolaları siler veya derhal değiştirir.

p) Diğer birimlerden gelen iletişim ve yazılım taleplerini değerlendirilmeye alarak çalışmalarını Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı'na bilgi vererek yürütür. Geliştirilen bu ek uygulamaların uygulama ve veri güvenliğinden ilgili MEBBİS Yöneticisi sorumludur.

r) Sorumlu oldukları birimlerin çalışma saatlerine tabidir. Yıllık izinleri görev yaptıkları birimlerin çalışma esasları doğrultusunda belirlenir. Verilecek izinler konusunda birimin çalışmaları dikkate alınır.

s) 18/11/2012 tarih ve 28471 sayılı resmi gazetede yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı İl ve İlçe Millî Eğitim Müdürlükleri Yönetmeliğinin "Bilgi işlem ve eğitim teknolojileri hizmetleri" başlığı altındaki 17 nci maddesinde yer alan hükümler uyarınca görevi kapsamındaki çalışmalarını yürütür.

(4) MEBBİS İl/İlçe Yöneticilerine Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından belirlenen görev tanımları dışında başka görev verilmemesi esastır.

Sorumlulukları

MADDE 9 - (1) MEBBİS İl/İlçe Yöneticileri, birimin görevlerini kanun, tüzük, yönetmelik ve yönerge hükümleri uyarınca gereği gibi yerine getirilmesinden; yetkilerin yerinde, zamanında ve gereğince kullanılmasından Bakanlık ile İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne karşı doğrudan sorumludurlar. Bakanlık Merkez Teşkilatı Birimleri MEBBİS Yöneticileri Başkanlığa karşı doğrudan sorumludur

Cumhuriyet Caddesi No 35/1 Olur ERZURUM - 0 (442) 841 22 05/06

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.